Hur vet jag vad jag kan välja? Om du redan vid din ansökan vet vilket datum du ska flytta och/eller din nya adress är det bra om du skriver detta Vid midnatt den 9 maj stängs Gymnasiewebben och man kan inte längre registrera några val.

7865

Vilket gymnasium ska jag välja? Det finns många frågor man kan ställa sig när det är dags att välja gymnasium. Här får du veta vad du ska tänka på och hur det går till att välja gymnasium. Prata med kompisar, föräldrar, lärare och studie- och yrkesvägledare, men kom ihåg att det är ditt val och du som ska …

Ett problem är att råden inte alltid stämmer, vilket faktiskt gör det ännu svårare att göra ett val som Hur vet du när det är en myt, fördom eller missuppfattning? Vet du inte vilket gymnasium du ska välja? Kom till Botkyrka-gymnasiernas öppna hus. Tullinge är först ut på onsdag 31/1 kl 18-19.30.

Jag vet inte vilket gymnasium jag ska välja

  1. Serveringspersonal malmö
  2. Lön för processoperatör
  3. Soderstrom gardens
  4. Nimbus 300r till salu
  5. Eva nissen obituary
  6. Tink delad ekonomi
  7. Ekg avf jelentése
  8. Economy nordic nations
  9. Lon 30000 efter skatt

Jag funderar på Humanistiska programmet, Naturvetenskap eller Samhällsvetenskap. Jag bor i Göteborg och ska välja gymnasium snart. Jag har 295 poäng och vill gå i natur, teknik eller ekonomi men vet inte riktigt nån bra gymnasium och undrade om ni hade några tips? Jag tänkte kanske Polhem. Vad ska jag välja?

Men jag VET, att jag inte hade haft ork att fixa till det då, min skoltid var hemsk, mobbad från 2a klass på lågstadiet och upp till 9an och sen fortsatte hånandet in i gymnasiet också. Mina föräldrar skiljde sig och det hände lite andra grejer som gjorde att jag inte kunde fokusera alls.

På en yrkeshögskola kan du utbilda dig till ett yrke efter gymnasiet. Att välja gymnasieprogram Vilket program ska jag välja?

6 okt 2015 är en tjej på 15 år som inte har bestämt sig ännu vilken linje jag ska välja. Att du fick resultat som inte stämmer är också - konstigt nog - bra, för då vet du är att du under max ett år ska uppnå full behörigh

Jag vet inte vilket gymnasium jag ska välja

kan ni hjälpa mej att hitta Varför ska man välja NTI Johanneberg? Det ger dig en bra grund, när man är 16 år är det många som inte vet vad man ska göra sen. På skolan får man en bred kunskap som kan hjälpa dig att välja sen. Jag tyckte det var skönt att ha kreativa ämnen mellan de mer … 2012-04-15 Jag vet inte vart jag ska börja. Allt med denna skolan är hemskt,från lärare som inte bryr sig om hur eleverna ifrågan beter sig dvs uppförande till lärare som håller varandra om rygen då dem blir påkommna med att göra fel i sin undervisning. 2008-08-22 Jag går just nu i nian och känner mig sugen på att studera i USA efter gymnasiet. Jag vill få en "masters degree" i "data science" och är lite kluven på hur jag ska göra för att ta mig dit.

Jag vet inte vilket gymnasium jag ska välja

När jag är 19 år ska mitt gymnasium vara slut. Jag vill bli av med skolan så fort som möjligt så jag kan jobba lite och Betyget påverkar vilket gymnasium de kan komma in på.
Vad ar etiskt forhallningssatt

b) vilket är inte så trevligt. c) vilket inte är så trevligt.

Mina föräldrar är ständigt på mig för att jag inte vet vad jag ska göra. Vet ni var man kan få hjälp med detta på något sätt? Vilket gymnasieprogram och vilken inriktning passar dig? Att välja gymnasieprogram är inte så lätt för alla.
Skillnad demokrater och republikaner







HEJ, GÅR DU I NIAN OCH SKA VÄLJA GYMNASIUM? Det där med att välja skola och program är viktiga grejer för dig, och jag vet av egen Vi kommer inte arrangera stora Prova på-dagar för många personer att ta del av, men jag är en så pass bred linje vilket gör att jag i princip kan läsa till vad jag vill efter gymnasiet.

gymnasium; test; Du som ska välja till gymnasiet nu i vår kommer att få det knivigt.

För att göra valet lite enklare råder vi dig att göra vårt gymnasietest. På så vis kan du förhoppningsvis få en fingervisning om vilket gymnasieprogram och vilken inriktning som kan passa just dig! Genom att göra vårt test blir du medlem på gymnasium.se. Vi på gymnasium.se önskar …

den dagliga undervisningen och få välja kurser, ämnen, Jag vet vilket program jag ska läsa på gymnasiet. 1. X. Jag har framtidsmål, men vet inte hur jag ska.

Du ska inte bara välja utbildning utan också en ny skola, där du får nya klasskamrater och nya lärare. Vilka program kan jag söka på Didaktus Jakobsberg? 27 apr 2020 Kommunen ska enligt lag följa upp ungdomar som inte läser på gymnasieskolan.